Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2013 13:23 - Един ден в Ниш!
Автор: gosho568 Категория: Туризъм   
Прочетен: 2282 Коментари: 4 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ниш (на сръбски: Ниш или Niš) e град в Югоизточна Сърбия, административен център на Нишавски окръг. Градът е разположен на река Нишава и има население около 255 295 души с придадените му крайградски общини (2004). Градът заема кръстопътно положение като шосеен и железопътен възел на Балканския полуостров. През Ниш преминава стратегически важната магистрална артерия, свързваща Близкия изток с Централна и Западна Европа. От железопътния възел Ниш започва отклонение, което през Лесковац и Прешево стига до Солун в Гърция.

В продължителни периоди през Средновековието градът е в границите на българската държава, от 14 век е включен във владението на Белаур с център Видин, а по-късно - на Османската империя. След идването на османците Ниш става център на Нишкия пашалък, а по-късно - и център на една от епархиите на Българската екзархия.

До 1878 година населението на Ниш етнически е преимуществено българско. Институциите, създадени от българите в града, са училище, читалище и българска община. Със Санстефанския договор Ниш е присъединен към Княжество Сърбия. През следващите десетилетия голям брой българи напускат града, други са асимилирани, а с урбанизацията през 20 век на населението на Ниш се придава предимно сръбски облик.


image

image

image

image





Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав
15.04.2013 13:41
за интересния постинг!
цитирай
2. mariniki - благодаря и аз...
15.04.2013 14:13
за чудесната виртуална разходка... никога не съм била в Ниш,
а ми се струва талкова познато...
сърдечен поздрав за теб..
цитирай
3. gosho568 - 1. mt46 - Поздрав
15.04.2013 15:21
Благодаря! Поздрави и на теб!
цитирай
4. gosho568 - 2. mariniki - благодаря и аз...
15.04.2013 15:25
Радвам се, че ти е харесала виртуалната разходка, Аз посещавам градът за втори път и съм много доволен и от двете екскурзии... Сега, мисля да отида до местността - "Дяволския град", която е близо до Ниш! Поздрави и на теб! ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gosho568
Категория: Хоби
Прочетен: 1533222
Постинги: 470
Коментари: 2914
Гласове: 27939