Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2010 23:29 - 7 юли - Европейски ден на шоколада
Автор: gosho568 Категория: Хоби   
Прочетен: 3325 Коментари: 8 Гласове:
9

Последна промяна: 11.09.2010 21:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
На 7 юли се чества Европейският ден на шоколада.

Датата е избрана, защото на този ден през 1550 г. е доставена първата партида шоколад от Америка за Испания.

Отбелязва се във всички страни членки на Европейския съюз.

Шоколадът е една от най-популярните храни и няма вероятност някога да излезе от мода.
Данните от скорошно проучване, публикувано във в. "Дейли експрес", показват, че жените предпочитат шоколада пред секса, виното и марковата козметика.

Най-новите научни изследвания потвърждават ползата от сладкото изкушение за здравето.
Популярната поговорка "Една ябълка на ден държи доктора настрана" спокойно може да бъде перифразирана по следния начин: "Малко шоколад всеки ден държи кардиолога настрана".

Анализирайки данните от 8-годишно проучване, обхванало над 19 000 души, специалисти от Германия неотдавна установиха, че всекидневната консумация на малки количества шоколад предпазва от инфаркт и инсулт. Най-полезна е тъмната разновидност на сладкото изкушение.

Австралийски учени потвърдиха ползата от шоколада срещу високо кръвно налягане. Направеният от тях анализ на 15 изследвания е показал, че едно парче на ден има същия ефект върху кръвното налягане като половин час тренировки.

Шоколадът, и особено тъмният, съдържа химикали, известни като флаваноли. Те разширяват кръвоносните съдове в тялото, улесняват преминаването на кръвта през тях и понижават налягането.

Специалисти от Китайската академия на науката, на базата на анализ на осем изследвания, потвърдиха, че шоколадът в малки количества понижава нивата на "лошия" холестерол. /БНР



image


Тагове:   ден,   юли,


Гласувай:
9



1. kleopatrasv - Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова ...
07.07.2010 23:35
Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова шоколад днес?
цитирай
2. анонимен - Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова ...
07.07.2010 23:53
[quote=kleopatrasv]Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова шоколад днес?[/quo

Не се ли наядохте с новата стихосбирка , както миналата година ?
цитирай
3. hristo27 - Гошо, това не го ли прочете някъде в ...
08.07.2010 11:07
Гошо, това не го ли прочете някъде в Blog.bg още сутринта ?
цитирай
4. gosho568 - Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова ...
08.07.2010 14:11
kleopatrasv написа:
Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова шоколад днес?

И на мене всяка сутрин ми се яде, било то с повод или без! Поздрави, Клео! :)))))
цитирай
5. gosho568 - Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова ...
08.07.2010 14:13
lidis написа:
[quote=kleopatrasv]Ох, а аз се чудя защо ми се яде толкова шоколад днес?[/quo

Не се ли наядохте с новата стихосбирка , както миналата година ?


Лидис, стига си се ядосвала с тези стихосбирки и вземи хапни един хубав шоколад, да си оправиш настроението! :)))))
цитирай
6. gosho568 - Гошо, това не го ли прочете някъде в ...
08.07.2010 14:14
hristo27 написа:
Гошо, това не го ли прочете някъде в Blog.bg още сутринта ?

Не съм го прочел, но и да го бях видял пак гих го пуснал като мой пост, защото обожавам шоколадовите изделия! :)))
цитирай
7. hristo27 - ОК, "Тоблерон" от ме...
08.07.2010 17:02
ОК, "Тоблерон" от мен"!
цитирай
8. gosho568 - Видях, че ти си го писал!
08.07.2010 18:19
hristo27 написа:
ОК, "Тоблерон" от мен"!

И все пак това за мен е голям празник! Мерси за "Тоблерона"! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gosho568
Категория: Хоби
Прочетен: 1535310
Постинги: 470
Коментари: 2914
Гласове: 27939